22 June, 2009



Hallå där...
Maria Uvelöv, 20, Malmö / http://www.uvelov.se

Varför fotar du och hur länge har du hållit på? Fotar för att jag är för kass på att rita och har mani på att dokumentera allting jag gör på alla sätt man kan dokumentera sitt liv. Har fotat sen typ 2000 eller tidigare, då jag äntligen hade lyckats samla ihop pengar till min första digitalkamera. Den hade 2 megapixlar och var helt underbar. Började av någon anledning först fota digitalt för att sedan inse att film är roligare.

Vad fotar du? Norrländskt vemod och människor i min omgivning.

Hur ser din fotoframtid ut? Min fotoframtid kan sammanfattas såhär:
Imorgon: lämna in en filmrulle
I sommar: bygga en storformatskamera (försöka i alla fall) och börja framkalla film på min toalett.
Längre fram än sommaren har jag tyvärr inga planer varken gällande mitt fotande eller mitt liv.

Nämn en fotograf du gillar. Boris Mikhailov! Sovjettragik/romantik.




(C) copyright Maria Uvelöv

No comments:

Post a Comment