07 July, 2009



Hallå där...
Sannah Kvist, 23, Stockholm / sannahkvist.se

Varför fotar du och hur länge har du hållit på? Jag började fotografera någon gång under gymnasietiden, det finns inget direkt tillfälle då jag blev mer seriös med det, jag kan inte nämna något före och efter, utan det var någonting som växte. Jag har bloggat i textform sen sena 90-talet och började runt 2003 att dokumentera mina dagar mer bildbaserat och någonstans blev det här bloggandet mindre beskrivande och lite mer... skapande.
Nu fotograferar jag för att det helt enkelt är någonting jag känner att jag behöver göra. Det hela går dock i perioder, ibland rör jag inte kameran på några månader. Men jag vet att jag alltid återvänder.

Vad fotar du? Jag undersöker former, märkliga företeelser och absurda vardagligheter. Inte nödvändigtvis människor. Jag tycker om att leka med det som är dolt och ur bild.

Hur ser din fotoframtid ut? Jag har frilansat som fotograf nu på heltid i snart 2 år samtididgt som jag fungerat som bildredaktör på Musikmagasinet Novell. Till hösten flyttar jag till Göteborg för att (förhoppningsvis till slut) ta en kandidatexamen på Högskolan för Fotografi.

Nämn en fotograf du gillar. Gustav Gustavsson www.gustavgustafsson.com
Jag är annars inte jätteförtjust i att titta på fotografier.



No comments:

Post a Comment