11 August, 2009



Hallå där...
Olle Kirchmeier, 19, Stockholm / ollekirchmeier.se/live

Varför fotar du och hur länge har du hållit på? Jag fotograferar mest musik, porträtt och dokumentära vardagsbilder, jag gillar att skildra verkligheten på mitt sätt, att få visa vad jag ser. Men jag känner också att jag kan utvecklas mycket och att jag mycket väl kan komma att börja fotografera något helt annat. När jag började fotografera någon gång i slutet av högstadiet, alltså runt 2004 så vart det mest blommor och självporträtt för att under gymnasiet passera allt från extremsport, natur och några försök till mode. Fast att skildra verkligheten har alltid hängt med.

Vad är det bästa i din kameraväska? Just nu är det min nya lilla Olympus E-P1, äntligen en kamera som alltid kan följa med.

Hur ser din fotoframtid ut? Jag hoppas på att inom en inte allt för avlägsen framtid kunna säga upp mig från mitt dagsjobb och bara koncentrera mig på att fotografera, eller i alla fall göra något kreativt. Det kommer säkert sluta med att jag fortsätter att plugga och sedan lever på nudlar resten av mitt liv.

Nämn en fotograf du gillar? Det finns så otroligt många duktiga fotografera, speciellt unga svenskar. En av mina favoriter är Viktor Gårdsäter (www.gardsater.se)



No comments:

Post a Comment