28 August, 2008

Nämen titta

(Kort verison: 18 bast, Sundsvall, nattfoto och gröna saker, vegetarian, sover för lite)

En presentation, ja, öh. Hampus Bovbjerg-Grip heter jag, (den ende du hittar), är 18 år gammal, kommer ursprungligen från byn Bergsjö (1200 invånare..) i Hälsingland. Bor sedan 2 år i Sundsvall, började fotografera ungefär samtidigt som flytten och efter som mitt intresse utvecklades, jag blev duktigare samt började vantrivas mer samhällsprogrammet bytte jag till ett program vid namn Hantverk Foto, vilket funkar väldigt mycket bättre.

Jag gillar nattfoto med långa exponeringstider, att fotografiskt attackera omedvetna människor med kamera, tycker att ansikten är överrespresenterade i fotografi samt är för socialt inkompetent och virrig för att ge instruktioner för hur människor ska posera, något jag inte heller är särskilt intresserad av att göra. Om jag ska droppa någon favoritfotograf blir det Edward Burtynsky.

I övrigt är jag vegetarian, tycker om mina pyjamasbyxor, stickade koftor, öl, kaffe, sover alldeles för lite och ska om en bunt timmar iväg till Stockholm för att gå på Popaganda.

"bifoga antingen en bild på dig själv eller en bild som du är jävligt stolt över".
Jag tar och gör det första, det är kul att se hur folk ser ut och att posta bilder som jag är jävligt stolt över kan jag göra sen.

(och sen till er andra bloggmänniskor här: Hej, hoppas det här blir bra, att vi inte börjar hata varandra, att det är kul att läsa era drafts , samt att det är slarvfel och att jag faktiskt kan stava rätt bra! :F)

2 comments:

  1. Jete duktig *klapa sjelv på axel*

    Jete duktig susanna med *klapa susanna på axel*

    ReplyDelete