30 August, 2008

презентации

Har aldrig någonsin skrivit en vettig presentation utav mig själv, så vi får väl se hur detta går...

Jag heter Maria Boman, 18, Luleå. Pluggade estet foto på Kulturama i Sthlm förra året, och det var väl fantastiskt vissa dagar men andra inte, så jag beslutade mig för att min hälsa fick gå före och flyttade helt enkelt upp igen. Ja du hörde rätt, upp igen, men jag trivs och kan inte riktigt säga att jag ångrar det.

Jag vill nog egentligen bara fota analogt, men jag bor som sagt inte hemma längre, och utan jobb är de inte lätt att finansiera rullar och kemi och allt som hör till. Därför använder jag mest en Canon eos 350d och den fungerar väl alldeles utmärkt när den inte stänger av sig eller när den lilla inbyggda blixten vägrar blixtra.
Kan själv inte se min "personliga stil" när de kommer till fotografi än men jag fotar mycket svart/vitt, vill fånga grymt ljus och känsla men jag fotar nog inte under någon speciell kategori. Kan ungefär ändra kontrasten och färgbalansen i photoshop, och de räcker gott och väl.

Annars då…
Jag bor med min pojkvän och två katter, 6 min utanför stan. Pluggar på medieprogrammet med inriktning foto, dock tyvärr med tyngd på journalistiskt foto.
Arrangerar ibland spelningar eller vegansk folkkök, vimmelfotar för en sida som heter peppen,umgås med mig själv och ibland andra och sover sjukt mycket.

Det var nog allt!

2 comments:

  1. Äh, bra att du inte lyssnar på vad folk säger. Vad ska man i Stockholm och göra om man bara mår dåligt när man väl är där?

    ReplyDelete
  2. finns det en HC scen i Luleå? Det var det grymmaste jag hört på länge!
    Vad gillar du för band?

    ReplyDelete